جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 7 اسفند 1400/ شماره 473
قیمت های جهانی پلتس افزایشی و آیسیس بدون تغییر، توقف نیما در مسیر کاهش، دلار صرافی افزایشی و آزاد کاهشی، رُشد پلی اتیلن ها و اُفت پ پ ها، پایان هفته برنت با 97 دلار، کاهش 5 هزار واحدی بورس تهران در ابتدای هفته

قیمت های جهانی پلتس افزایشی و آیسیس بدون تغییر
مطابق شنبه‌ی هر هفته، امروز هم جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 25 فوریه 2022، در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های پلیمری افزایشی هستند. سبک خطی، سبک فیلم، سنگین فیلم و پی وی سی بیشترین افزایش را داشتند و در مقابل پ پ ها و پلی استایرن ها بدون تغییر و کاهشی بودند. در نشریه آیسیس به جز گروه سنگین اکستروژن و پی وی سی سایر گروه ها عمدتا نسبت به هفته قبل بدون تغییر بودند.

توقف نیما در مسیر کاهش
میانگین هفتگی دلار نیمایی که روز پنجشنبه به 28 تومان کاهش رسیده بود، امروز و در ابتدای هفته تغییر مسیر داد و به 24 هزار و 49 تومان و اختلافِ دلار نیمایی امروز با قیمتِ یکشنبه 1 اسفند، به 24 تومان کاهش رسید. فردا، یکشنبه 8 اسفند، چهل و هفتمین قیمت های پایه امسال در حالی اعلام خواهد شد که دلار نیمایی کاهش مختصری دارد و  قیمت های جهانی آیسیس، عمدتا بدون تغییر هستند.

دلار صرافی افزایشی و آزاد کاهشی
دلار صرافی که هفته گذشته را با 597 تومان کاهش و در قیمت 24 هزار و 636 تومان به پایان رساند، امروز و هفته جدید را اما افزایشی آغاز کرد و با 88 تومان رُشد، تا ساعت 15.00،  24 هزار و 724 تومان قیمت گذاری شد. دلار آزاد اما کاهشی بود و امروز به 26 هزار و 290 تومان رسید تا اختلاف دلار آزاد و صرافی به 1 هزار و 566 تومان باشد.

رُشد پلی اتیلن ها و اُفت پ پ ها
امروز قیمت های بازار محصولات پتروشیمی ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود. به دنبال انتشار قیمت های جهانی، در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، کالاهای سنگین فیلم، سبک فیلم و سبک خطی افزایشی بودند و بین 100 تا 400 تومان رُشد را ثبت کردند. در مقابل گروه پ پ ها کاهشی بودند و پ پ نساجی 100 تا 800 تومان اُفت داشتند. پ پ های شیمیایی هم در بعضی از کالاها افزایشی و بدون تغییر و در بعضی گریدها تا 900 تومان کاهش را رقم زدند.

پایان هفته برنت با 97 دلار
برنت که معاملات این هفته را با 93 دلار آغاز کرده بود، در طول هفته با توجه به تنش های بین روسیه و اکراین تا کانال 105 دلار نیز پیش رفت اما در نهایت بعد از تحریم نشدن نفت روسیه به کانال 90 دلار عقب نشینی کرد و معاملات آخر هفته ار با 97 دلار به پایان رساند. قیمت پایانی نفت برنت: 97 دلار و 93 سنت.

کاهش 5 هزار واحدی بورس تهران در ابتدای هفته
شاخص کل بازار سرمایه هفته گذشته را با 5 هزار واحد افزایش به اتمام رساند امروز و هفته جدید را کاهشی آغاز کرد و  شاخص کل در پایان معاملات امروز با 5 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 282هزار عقب نشینی کرد.

 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟